17 Mart 2010 Çarşamba

Nba'de 9. Hafta


NBA'e değinmeyeli 16 gün olmuş. Açıkçası bu aralar boşladım takip etmeyi. Bahar geldi diyemi yoksa yoğun futbol gündemimizden dolayımı bilemiyorum ama pazar geceki Boston-Cleveland maçına bile bakasım gelmedi pek. Bi TELEGOL bi NTVSPOR şeklinde geçirdim pazar gecesini, telegolü kaçırmayarak iyi yapdığımı söylemeden de edemicem.

Gel gelelim bu kadar boşlamamın asıl sebebine. Konferanslarda az çok belli olan playyoff takımları benimde iştahımı kapadı ve biraz geri çekilip playoffları bekleme kararı aldım. Doğu ve batıda playoff çekişmesi için heralde bundan sonra Toronto playoff yapar mı yoksa sırasını Chicagoya satar mı sorusu sorulacak kalan 12 maçta. Son 5 maçta sahadan mağlup ayrılan ve son 10 maçın sadece 1ini kazanabilen Toronto için fazla söyleyecek söz bulamıyorum. Hidonun sakatlığı falan dedik başta dönünce düzelirler diye bekledik ama meğer takım sene başındaki savunma yapmadıkları günleri hatırlamış ve o günleri yad edelim diye karar almış. Eee tabi kararı aldın mı sahada da uygulayacaksın, uygulamışlar da; son 10 maçta potalarında ort. 112,7 sayı gördüler. Maşallah maşallah Allah arttırsın demekten başka çıkar yolumuz yok bizim. Zaten önemli olan da son düzlükte onların kendilerine bir çıkar yol bulup SAVUNMA yaptıkları günleri hatırlamaları gerekiyor benim kanımca. Doğuya ait diğer bir soruda NEW JERSEY 9 maç kazanır mı? 7 galibiyet 60 mağlubiyetleri var ve takımların playoff düzeni almaya başlayacağı bu devrede ekstrada 1-2 galibiyet çıkaracaklar gibi. Zaten çıkaramazlarsa bu kara lekeye daha fazla dayanamayıp yıllardır askıda duran takımın taşınması gündeme gelebilir belki de güzel günlerin başlangıcı olur...

Batıda ise 8. sıradaki Portland Memphisle arasını 4,5 maça çıkardı ve rahat nefes aldı. Bu dakikadan sonra ne Memphis ne Houston ne de New Orleans onları yakalar diye düşünüyorum ama yine belirtiyim MİLWAUKEE DOĞUDA 5. SIRADA . Sussam mı bilemedim; daha 1 ay önce playoff yaparlarsa MUCİZE olur dediğim Milwaukee doğuda 5. liğe kuruldu hem de ne kurulma, yerlerini zor kaptırırlar. Batıdan doğuya geri atladım ama Milwaukeenin savunmasına bir iki kelime karalamak gerek. Son 10 maçta yanlızca 1 yenilgi aldılar ve rakiplerini %41,8 şut %29,8 üçlük ve sadece 16,9 asist gibi manyak rakamlarda tutarak bunu başardılar. İşte SAVUNMAnın NBA deki gücü. Sert olan kazanır kısacası. Neyse batıya geri döndüğümüzde karşımıza Lakers,Denver,Dallas,Utah,Oklahoma City,Phoenix,San Antoiono ve Portland sıralamasıyla karşılaşıyoruz. Bu takımlardan hangisi hangisiyle eşleşirse eşleşsin süper playoff maçları izleyeceğimiz garanti. Ne kadar gönlümde Phoenix-Dallas batı finali olsa da Lakersın hala en büyük favori olduğunu unutmamalıyız.

Son olarak haftanın en etkili performasını ortaya koyan oyuncuya bakalım. Bu hafta bana göre Lebron James yine hayvani performanslarından birine imza attı ve yine ve yeniden bu ünvanı hak etti. Takımı 5 de 5 yaparken o 29,6 sayı 9,2 ribaund 9,8 asist 2 top çalma 2 blok gibi hayatımda görmediğim bundan sonra görürsem de bir LEBRON vardı onun böyle performansları vardı diyeceğim bir oyun ortaya koydu. Burada dikkat edilmesi gereken sayı ya da asistleri değil bence. Ortalama 2 top çalıp 2 blok yapması onun ne kadar değerli, çok yönlü ve VAZGEÇİLMEZ olduğunu kanıtlıyor...

Hiç yorum yok: